Σάββατο, 22 Ιανουαρίου 2011

Μια ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης ενώνει 13.000 σχολεία σε 22 χώρες

Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα Radiowaves στη Βρετανία για μαθητές του δημοτικού

Για τους περισσότερους μαθητές, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι μια απαρχαιωμένη μορφή επικοινωνίας που χρησιμοποιούν οι γονείς, ενώ η επίσκεψη στο Facebook και το YouTube αποτελεί καθημερινή πρακτική. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές τις καινοτομίες εξακολουθούν να απαγορεύονται στα σχολεία. Τι ελπίδες, άραγε, έχουν οι καθηγητές να προσεγγίσουν τους τεχνολογικώς κατηρτισμένους μαθητές τους;

Στο δημοτικό σχολείο Μπέντφορντ στο Λίβερπουλ η λεγόμενη «κοινωνική δικτύωση», το face book, όχι μόνο μπήκε στο σχολείο αλλά αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο της μαθητικής εμπειρίας.

«Οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης» εξηγεί η Εϊμι Μπάρτον, αναπληρώτρια διευθύντρια του σχολείου, «πρέπει να γίνουν μέρος του ακαδημαϊκού προγράμματος. Αποτελούν μια πραγματική πρόκληση για την παραδοσιακή διδασκαλία, όμως τα παιδιά είναι μία πραγματικότητα την οποία δεν μπορούμε να αποφύγουμε αλλά πρέπει να διδάξουμε». Ετσι δημιουργήθηκε ο κόμβος κοινωνικής δικτύωσης Radiowaves (www.radiowaves.co.uK/) αποκλειστικά για σχολεία στο οποίο συμμετέχουν 13.000 σχολεία σε 22 κράτη.

Το Βρετανικό Συμβούλιο

Εως σήμερα τα σχολεία αποκτούσαν ιστοσελίδες κατά κύριο λόγο για να μπορούν να πληροφορούν τους γονείς για τα διάφορα σχολικά ζητήματα. Πολύ σπάνια οι μαθητές επισκέπτονταν τέτοιες σελίδες. Τα πράγματα τώρα αλλάζουν. Οι μικροί μαθητές του Μπέντφορντ θεωρούν τις σχολικές ιστοσελίδες ένα χώρο δικό τους. Και η αλήθεια είναι ότι τα παιδιά τις εμπλουτίζουν σημαντικά με υλικό, συνεντεύξεις, φωτογραφίες και βίντεο της μαθητικής ζωής και δραστηριότητας. Η ίδια πλατφόρμα τους επιτρέπει να δημιουργήσουν μπλογκς, αλλά και το οπτικοακουστικό υλικό να το μοιραστούν τόσο με τους συμμαθητές τους όσο και με τα παιδιά άλλων σχολείων που χρησιμοποιούν το δίκτυο Radiowaves.

Ακόμα, εφόσον το θελήσουν μπορούν να έχουν πρόσβαση και στον ευρύτερο κυβερνοχώρο, να επικοινωνήσουν με γονείς κ.ο.κ.

Η ιστοσελίδα του σχολείου κίνησε το ενδιαφέρον του Βρετανικού Συμβουλίου το οποίο ανακάλυψε ότι μέσω του συστήματος μπορεί να οικοδομήσει πραγματικούς και γερούς δεσμούς με τα σχολεία σε ολόκληρο τον κόσμο. Πρόσφατα, μάλιστα, το Βρετανικό Συμβούλιο ενίσχυσε οικονομικά τέσσερις μαθητές του Μπέντφορντ να επισκεφθούν σχολεία στην Κίνα. Κάθε λεπτό αυτού του συναρπαστικού ταξιδιού καταγράφηκε σε βίντεο-ημερολόγιο το οποίο οι συμμαθητές τους παρακολουθούν χάρη στο Radiowaves.

Ολα τα σχόλια ελέγχονται

Ο Κρις Χέιγκ είναι ένας από τους ανθρώπους που συντονίζουν τη δραστηριότητα του Radiowaves. «Οικοδομήσαμε αυτή την πλατφόρμα τη στιγμή που τα σχολεία έκλειναν την πόρτα στις ιστοσελίδες μέσα από τις οποίες τα παιδιά επικοινωνούσαν, όπως είναι το facebook. Απόλυτη προτεραιότητα για εμάς ήταν αυτές οι ιστοσελίδες να είναι ασφαλείς». Γι’ αυτό τον λόγο, όλα τα σχόλια που αναρτώνται ελέγχονται από το προσωπικό του Radiowaves και οτιδήποτε θεωρηθεί ανάρμοστο κατεβαίνει εν ριπή οφθαλμού, ενώ δεν επιτρέπεται στα παιδιά να δημοσιοποιούν τα στοιχεία τους, όπως τη διεύθυνσή τους.

Η χρήση της τεχνολογίας βοηθά τους μαθητές να κατανοούν καλύτερα τα μαθήματα. Βέβαια, πολλά σχολεία εξακολουθούν να μπλοκάρουν την πρόσβαση στο YouTube και το Facebook αλλά όπως επισημαίνει ο καθηγητής Στίβεν Χάπελ, αυτό ίσως να αλλάξει στο άμεσο μέλλον.

Το Twitter, από την άλλη, χρησιμοποιείται εκτενώς και βοηθά τα παιδιά να έρχονται σε επαφή με συνομηλίκους τους σε άλλα μέρη του κόσμου, όπως π.χ. την Αυστραλία. Τα παιδιά χάρη σε αυτή την επαφή είχαν άμεση πληροφόρηση για τις καταστροφικές πλημμύρες στο Μπρισμπέιν. Ο καθηγητής Χάπελ πιστεύει ότι οι δάσκαλοι πρέπει να αποκτήσουν και λογαριασμούς στο Facebook οι οποίοι, ωστόσο, δεν θα πρέπει να έχουν προσωπικό χαρακτήρα, αλλά να συνδέονται με το αντικείμενο που διδάσκουν. Οπως και να ’χει η τεχνολογία, ακόμα και στην πιο χαλαρή της μορφή εφόσον μπήκε στη ζωή πρέπει να μπει και στα σχολεία.
ΠΗΓΗ: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyagor_2_22/01/2011_429670

Τετάρτη, 19 Ιανουαρίου 2011

Τι να προσέξετε για να μην την «πατήσετε» στο Ίντερνετ

Χρεώσεις της πιστωτικής μας κάρτας για αγορές τις οποίες ουδέποτε κάναμε, αποστολή email με στόχο την εξαπάτηση πολιτών, αλλά και οι λεγόμενες «νιγηριανές απάτες», είναι οι πιο διαδεδομένες μορφές εξαπάτησης στο Ίντερνετ, για τις οποίες η Αστυνομία εφιστά την προσοχή στους πολίτες.

Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η ΕΛ.ΑΣ., οι κυριότερες διαδικτυακές απάτες είναι:

α) Χρεώσεις της πιστωτικής κάρτας πολιτών μέσω του Διαδικτύου για αγορές, οι οποίες δεν πραγματοποιήθηκαν από τους ίδιους.

- Στις περιπτώσεις αυτές, κάποιος κακόβουλος χρήστης του Διαδικτύου δημιουργεί μια πλασματική ιστοσελίδα και με αυτόν τον τρόπο καταφέρνει να συγκεντρώνει στοιχεία κι αριθμούς πιστωτικών καρτών χρηστών του Διαδικτύου, οι οποίοι έχοντας εξαπατηθεί, νομίζουν ότι πρόκειται για κάποιο διαδικτυακό κατάστημα και κάνουν τις αγορές τους.

- Επιπλέον, αρκετές είναι οι περιπτώσεις όπου επιτήδειοι καταφέρνουν να αποκτούν φυσική πρόσβαση στα στοιχεία πιστωτικών καρτών πολιτών τα οποία εν συνεχεία χρησιμοποιούν σε διαδικτυακές αγορές, καθώς για τις αγορές αυτές δεν είναι απαραίτητη η φυσική κατοχή της πιστωτικής κάρτας, παρά μόνο τα στοιχεία αυτής.

- Επιπροσθέτως, σε αρκετές περιπτώσεις οι χρήστες του Διαδικτύου δίνουν οι ίδιοι άθελά τους τα στοιχεία σε κακόβουλους χρήστες του Διαδικτύου (phishing). Ειδικότερα, ο ανυποψίαστος πολίτης λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από Πιστωτικό Ίδρυμα, στο οποίο τηρεί λογαριασμό, με το οποίο του ζητείται να συμπληρώσει τα στοιχεία του (ονοματεπώνυμο, αριθμό λογαριασμού και πιστωτικής κάρτας κλπ.), για λόγους π.χ. ενημέρωσης των αρχείων της τράπεζας. Το μήνυμα, μέσω υπερσυνδέσμου, τους οδηγεί σε μια πλασματική ιστοσελίδα της τράπεζας, με αποτέλεσμα ο πολίτης να πείθεται και να χορηγεί τα επίμαχα στοιχεία.

β) Διακίνηση μηνυμάτων με απατηλό περιεχόμενο, που επιδιώκουν την εξαπάτηση ανυποψίαστων πολιτών.

- Ειδικότερα, ο τρόπος δράσης των κακόβουλων δραστών στην εν λόγω μορφή απάτης, που περιγράφεται υπό τον όρο «Ισπανικό Λόττο», είναι η μαζική αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικής αλληλογραφίας σε τυχαίους χρήστες του Διαδικτύου, με τα οποία τους ενημερώνουν ότι έχουν κερδίσει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό της τάξεως των εκατομμυρίων δολαρίων σε ηλεκτρονική κλήρωση του Διαδικτύου.

- Οι δημιουργοί των μηνυμάτων αυτών, για να γίνουν πιστευτοί, χρησιμοποιούν παραπλήσια ονόματα μεγάλων εταιρειών (π.χ. Microsoft, Yahoo κλπ) και συνοδεύουν τα μηνύματα που αποστέλλουν με πλαστά πιστοποιητικά όσον αφορά στην υποτιθέμενη ηλεκτρονική κλήρωση.

- Η απάτη έγκειται στο γεγονός ότι ζητούν από τους υποτιθέμενους νικητές την προπληρωμή κάποιων φόρων ή/και εξόδων εκταμίευσης των χρημάτων, ποσό που συνήθως είναι της τάξης των μερικών χιλιάδων δολαρίων.

γ) «Απάτες 419» ή «Νιγηριανές Απάτες»

- Στις περιπτώσεις αυτές αποστέλλονται, μηνύματα σε τυχαίους χρήστες του Διαδικτύου, με τα οποία τους πληροφορούν ότι κάποιος κάτοχος ιδιαίτερα μεγάλης περιουσίας έχει αποβιώσει και είτε δεν υφίσταται κανείς κληρονόμος και ο παραλήπτης του μηνύματος έχει επιλεγεί ούτως ώστε να κληρονομήσει αυτός την περιουσία, είτε για να καταστεί δυνατό να αποδεσμευτεί η περιουσία, χρειάζεται αυτή να μεταφερθεί σε τραπεζικό λογαριασμό του εξωτερικού και ο παραλήπτης του μηνύματος ενημερώνεται ότι εάν διαθέσει το λογαριασμό του, θα αποκτήσει κάποιο ποσοστό επί της περιουσίας αυτής.

- Σε άλλες περιπτώσεις, άτομα από τη Νιγηρία αναζητούν τη βοήθεια επιχειρηματιών ή ελεύθερων επαγγελματιών με σκοπό να μεταφέρουν τα κεφάλαιά τους, τα οποία προέρχονται από εγκληματικές πράξεις (λαθρεμπόριο, απάτες, δωροδοκία κλπ.), υποσχόμενοι για τη συνεργασία αυτή υψηλό ποσοστό αμοιβής. Για το σκοπό αυτό, κάνουν χρήση τίτλων επίσημων φορέων της χώρας τους (Υπουργεία, Κεντρική Τράπεζα, Εθνική Εταιρεία Πετρελαίων Νιγηρίας κλπ.), χρησιμοποιούν τίτλους κυβερνητικών ή στρατιωτικών παραγόντων με υπαρκτά και ψεύτικα ονόματα ή προφασίζονται σχέση τους με «διάσημα» ή «σημαντικά» πρόσωπα.

- Η απάτη έγκειται στο γεγονός ότι οι αποστολείς των μηνυμάτων ζητούν από τους παραλήπτες να τους αποστείλουν τα προσωπικά τους στοιχεία, τα στοιχεία των τραπεζικού λογαριασμού και πιστωτικής κάρτας κλπ. προκειμένου επιτευχθεί η συνεργασία τους και η αποκόμιση των χρηματικών ποσών.
ΠΗΓΗ: http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4613914

Δευτέρα, 10 Ιανουαρίου 2011

Wikipedia - Συμμετέχω

Αυτές τις ημέρες συμπληρώνονται 10 χρόνια λειτουργίας της Wikipedia, της διαδικτυακής εγκυκλοπαίδειας που χρησιμοποιείται και συντάσσεται από εκατομμύρια ανθρώπους σε ολόκληρο τον πλανήτη. Ταυτόχρονα ξεκινάει μια μεγάλη πρωτοβουλία για την ευαισθητοποίηση του ελληνικού κοινού στην χρήση της εγκυκλοπαίδειας και τον εμπλουτισμό της ελληνικής Wikipedia (Βικιπαίδεια) ώστε να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο για την εκπαίδευση και την καθημερινή μας ζωή.
Στο πλαίσιο της δράσης για τον εμπλουτισμό της ελληνικής Wikipedia (Βικιπαίδεια) και με αφορμή του εορτασμού της συμπλήρωσης 10 χρόνων της Wikipedia, το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ) σε συνεργασία με την Εταιρεία Ελεύθερου Λογισμικού /Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα (ΕΕΛ/ΛΑΚ) και τους συντάκτες της Βικιπαίδειας διοργανώνουν εκδήλωση - workshop στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (Βασ. Κωνσταντίνου 48) τη Δευτέρα 17 Ιανουαρίου στις 17.30, στο Μικρό Αμφιθέατρο.
Το πρόγραμμα της εκδήλωσης έχει διαμορφωθεί ως εξής:
• Τι είναι η Βικιπαίδεια και ποιες είναι οι αρχές της
• Πως μπορούμε να συμμετάσχουμε στον εμπλουτισμό της Βικιπαίδειας
• Πως έγραψα το πρώτο μου άρθρο.
• Ροή εργασίας στη Βικιπαίδεια: τρόπος συνεργασίας, εξέλιξη άρθρου, διαδικασίες διαγραφής, συντάκτες και ρόλος διαχειριστών.
• Επίδειξη δημιουργίας ενός τέλειου stub. Δημιουργία ενός άρθρου με βασική μορφοποίηση. Τρόπος
επεξεργασίας

Πηγή: http://www.sch.gr/files/usersanakoinoseis/%CE%A0%CF%81%CF%8C%CF%83%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B7%20Wikipedia-10%20years(1).pdf

Πέμπτη, 6 Ιανουαρίου 2011

Το 2ο τεύχος του περιοδικού i-teacher.

Το 2ο τεύχος του περιοδικού i-teacher.

Εξαρτημένη από την... πληροφορία η γενιά του Facebook

ΛΟΝΔΙΝΟ. Η εισβολή στην καθημερινότητά μας διαφόρων προϊόντων της σύγχρονης τεχνολογίας είναι δεδομένη και λέγεται συχνά ότι η χρήση κινητών τηλεφώνων και υπολογιστών, το σερφάρισμα στο Ιnternet, τα βιντεογκέιμ, κτλ.,

έχουν πάρει για πολλούς ανθρώπους τη μορφή εξάρτησης. Διεθνής ομάδα ειδικών πραγματοποίησε έρευνα σε πολλές χώρες που αποδεικνύει αυτή την εκτίμηση και με επιστημονικό τρόπο.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αν σε κάποιον άνθρωπο απαγορευτεί η χρήση του κινητού τηλεφώνου, του υπολογιστή, της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου, καθώς και άλλων συσκευών και υπηρεσιών της σύγχρονης τεχνολογίας, θα αρχίσει να εμφανίζει συμπτώματα παρόμοια με εκείνα που εμφανίζουν όσοι προσπαθούν να σταματήσουν συνήθειες που προκαλούν εξάρτηση, όπως το κάπνισμα ή ακόμη και τα ναρκωτικά.

Η έρευνα έγινε σε χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Μ. Βρετανία με τους ερευνητές να ζητούν από φοιτητές 12 πανεπιστημίων να μη χρησιμοποιήσουν για 24 ώρες τα κινητά τους τηλέφωνα, τους υπολογιστές τους και τα ipods, να μη στείλουν e-mails, να μη σερφάρουν στο Ιnternet, να μην παρακολουθήσουν τηλεόραση, να μην ακούσουν ραδιόφωνο και γενικά να μείνουν μακριά από ηλεκτρονικές συσκευές. Τους επιτράπηκε ωστόσο να χρησιμοποιούν «σταθερά» τηλέφωνα και να διαβάζουν βιβλία.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυτές οι λίγες ώρες μακριά από τη χρήση των σύγχρονων τεχνολογικών υπηρεσιών ήταν αρκετές για να οδηγήσουν στην εμφάνιση στερητικών συμπτωμάτων παρόμοιων με εκείνων που παρουσιάζουν όσοι προσπαθούν να σταματήσουν τη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών. Ορισμένοι ανέφεραν ότι έπειτα από λίγες ώρες μακριά από τα τηλέφω να και τους υπολογιστές τους είχαν αρχίσει να νιώθουν όπως οι χρήστες ναρκωτικών που αποφασίζουν να διακόψουν απότομα («μαχαίρι») τη συνήθειά τους. Αλλοι ανέφεραν ότι άρχισαν να νιώθουν όπως νιώθει κάποιος που ξεκινά μια δίαιτα. Οι ειδικοί μάλιστα έδωσαν ήδη όνομα σε αυτή την κατάσταση βαφτίζοντάς τη ως «διαταραχή στέρησης πληροφορίας».
ΠΗΓΗ: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=33&artId=325957&dt=05/01/2011

Δευτέρα, 3 Ιανουαρίου 2011

Οκτώ τρόποι για πιο ποιοτική χρήση των social media το 2011

Του Steve McKee

Λίγα χρόνια πριν είχα γράψει ένα άρθρο, στο οποίο παρουσίαζα δώδεκα αποφάσεις που θα έπρεπε να πάρουν οι διαφημιστές για τη νέα χρονιά. Δεδομένης της εποχής, και της καταλληλότητας του θέματος, σκέφτηκα ότι ίσως ήρθε η ώρα για μια νέα σειρά αποφάσεων για τη νέα χρονιά που εστιάζουν τώρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media).

Ακολουθούν οκτώ αποφάσεις στις οποίες κατέληξα με τη βοήθεια μερικών φίλων που προέρχονται από το χώρο των social media. Εστιάζουν περισσότερο σε ζητήματα επαγγελματικού παρά προσωπικού χαρακτήρα, αλλά αν το “παπούτσι” σας ταιριάζει και για τις προσωπικές περιστάσεις, μη διστάσετε να το φορέσετε και εκεί. Μερικές από αυτές είναι πράγματα που πρέπει να αρχίσουμε να κάνουμε. Άλλες αφορούν πράγματα που πρέπει να σταματήσουμε να κάνουμε. Μερικές είναι αποφάσεις που πρέπει να πάρω για τον εαυτό μου. Άλλες εύχομαι να τις υιοθετούσαν όλοι. Δείτε αν συμφωνείτε.

Θα είμαι πρωτότυπος. Η λογοκλοπή ήταν πάντα αδίκημα, αλλά το Διαδίκτυο έχει κάνει πολύ πιο εύκολη τη διάπραξή του. Η ευκολία και η ταχύτητα με την οποία μπορούμε να μοιραστούμε πράγματα μέσω των κοινωνικών μέσων το καθιστά ακόμη πιο δελεαστικό. Ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι δεν υπέκλεπταν ένα ολόκληρο άρθρο, στήλη ή έκθεση (αν και έχω δει να το κάνουν, ακόμα και σε μένα), διστάζουν πολύ λιγότερο στο να αντιγράψουν μία δημοσίευση του Facebook ή του Twitter. Oχρήστης @MWCemily λέει ότι αν σας αρέσει αυτό που είπαν άλλοι άνθρωποι, δώστε τους την αμοιβή τους που τους αξίζει επειδή το είπαν πρώτοι. Έχει δίκιο.

Δεν θα αυτοματοποιώ τίποτα. Μην auto-ακολουθείτε. Μην auto-DM. Μην auto-tweet. Μην κάνετε τίποτε που ψαλιδίζει τον ούτως ή άλλως όχι και τόσο προσωπικό χαρακτήρα των κοινωνικών μέσων. Όπως λέει ο @BartCleveland, «δώστε στα κοινωνικά μέσα την ίδια προσοχή που θα δίνατε σε μια ζωντανή συζήτηση μεταξύ των φίλων και συναδέλφων. Μια συνομιλία ζωντανεύει όταν οι άνθρωποι ακούν και συμμετέχουν στο προκείμενο θέμα». Κανείς δεν θέλει να είναι αποδέκτης μηνυμάτων που δημιουργούνται αυτόματα. Άρα γιατί θεωρούμε ότι είναι καλό να τα στέλνουμε;

Θα μειώσω αυτούς που ακολουθώ. Αυτό αναφέρθηκε αρκετές φορές στην άτυπη δημοσκόπηση μου σε φίλους.  Ο @Stephfierman αναμένει μια οπισθοχώρηση στα social media, καθώς οι χρήστες μειώνουν συνεχώς τις αναζητήσεις για "περισσότερους" και συνειδητοποιούν "αυτό που γνωρίζουμε εξαρχής- ότι η αξία προέρχεται από τις πραγματικές σχέσεις και ότι με τα πρόσωπα στο διαδίκτυο τα οποία μετά βίας γνωρίζετε και ποτέ δεν μιλάτε δεν έχετε σχέση.

"Σε αυτή τη βάση, μην φοβάστε να μειώσετε τον κατάλογο των ατόμων που ακολουθείτε. Ομοίως, η @SusanHartPR αποφάσισε να επικεντρώνεται περισσότερο στην "ποιότητα και όχι στην ποσότητα," και ο @lesmckeown λέει ότι θα "επικεντρωθεί στο περιεχόμενο και όχι στους αριθμούς" Ο χρήστης @Deniseleeyohn ίσως το θέτει πιο περιεκτικά από όλους: Φερθείτε στους «φίλους» σαν να ναι φίλοι.

Θα αναμιχτώ. Η ειδική στις δημόσεις σχέσεις @AbbieF λέει ότι θα συνεχίσει να τονίζει στους πελάτες της τη σημασία των social media ως σημαντικών εργαλείων στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής επικοινωνίας. Και σωστά θα κάνει. Τα social media δεν αποτελούν ούτε μανία ούτε πλευρικά φώτα. Το επόμενο έτος, θα πρέπει όλοι να αναζητήσουμε περισσότερους τρόπους για να ενσωματώσουμε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα μεγαλόπνοα σχέδια μάρκετινγκ. Πολλά καλά πράγματα μπορούν να προέλθουν από τη διερεύνηση των δεσμών μεταξύ offline και online media, συμπεριλαμβανομένων των social media. Αν σέβεστε κάθε εργαλείο και το χρησιμοποιείτε κατάλληλα στο συνολικό μίγμα μάρκετινγκ, τότε θα είστε πολύ πιο ικανοποιημένοι. Και οι οπαδοί σας το ίδιο.

Δεν θα είμαι ένας ναρκισσιστής. Θυμάστε το συναίσθημα που νιώθατε κάποτε όταν ακούγατε αυτές τις δύο μαγικές λέξεις: "Έχετε μήνυμα"; Η σκέψη ότι κάποιος μπήκε στον κόπο να σας θυμηθεί ήταν τόσο συναρπαστική, ακόμα κι αν τελικά επρόκειτο για μια απλή ειδοποίηση από τον ISP σας. Σε όλους μας αρέσει να τραβάμε την προσοχή, αλλά το ψάρεμα δεν είναι ποτέ καλή ιδέα. Οι άνθρωποι που βάζουν ασταμάτητα posts και tweets για τον εαυτό τους δεν διαφέρουν από όσους μιλούς για τον εαυτό τους face to face -είναι όλοι τους ενοχλητικοί.

Οι επιχειρήσεις μπορεί να είναι τα χειρότερα παραδείγματα, καθώς βλέπουν τα social media, ως άλλη μια πλατφόρμα όπου μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Αυτό είναι τόσο κακή ιδέα τόσο εντός όσο και εκτός διαδικτύου. Εκτιμώ την ειλικρίνεια της @girlmeetsgeek, η οποία έχει θέσει ως στόχο να  "πάψει να νοιάζεται για την αναγνώριση και να εστιάζει στο να κάνει σωστά τη δουλειά της." Αμήν, αδελφή.

Δεν θα συμπεριφέρομαι σαν άξεστος. Το να «κρυφοκοιτάς» μέσα από μια οθόνη υπολογιστή μπορεί να παρομοιαστεί με το να κάθεσαι πίσω από ένα καθρέφτη διπλής όψεως σε μια ομάδα εστίασης, καθώς σε προκαλεί να βγάλεις συμπεράσματα ή να κάνεις σαρδόνια σχόλια για ανθρώπους που ποτέ δεν θα έκανες αν τους έβλεπες πρόσωπο με πρόσωπο. Το να συμπεριφέρεσαι σαν χωριάτης δεν είναι ποτέ καλή ιδέα, και το δίκτυο πολλαπλασιάζει τις άξεστες συμπεριφορές. Το ίδιο ισχύει και για την ασέβεια. Κάνε post ή γράψε στο tweeter μόνο ό,τι θα έλεγες σε κάποιον αυτοπροσώπως σε μια ευγενική επιχείρηση. Εάν δεν μπορείτε να το κάνετε αυτό, βάλτε «φερμουάρ».

Θα συνεχίσω να εξερευνώ. Αυτό μπορεί να μοιάζει προφανές για τους βετεράνους των social media, αλλά όλοι έχουμε τα όρια μας. Εσείς, όπως κι εγώ, μπορεί να έχετε βολευτεί με μερικά μόνο εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης, ωστόσο πρέπει με αποφασιστικότητα να συνεχίσουμε να αυξάνουμε –όπως ο χρήστης @ckburgess το θέτει- «τα ίχνη μας στην κοινωνική δικτύωση». Ο χρήστης @ginidietrich ενθαρρύνει τους άλλους να «ανοίξουν τους ορίζοντες τους και να δοκιμάσουν νέες τεχνολογίες», αντί να τις απωθούν αντανακλαστικά, ενώ ο @JustInTheSouth πιστεύει πως περισσότερο θα πρέπει να ακούμε (listen), παρά να κάνουμε tweet και να επικοινωνούμε με αυτούς που σκέφτονται διαφορετικά.

Δεν θα γράψω «LOL» ή «ROTFL», δεν θα παραχωρήσω TMI ή θα πω OMG ή JK. Το γνωρίζω πως ακρωνύμια σαν αυτά χρησιμοποιούνται για εξοικονόμηση χώρου και χαρακτήρων, αλλά το κλισέ είναι κλισέ. Και στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης τα κλισέ κουράζουν εύκολα. Πείτε κάτι πρωτότυπο.

Εύχομαι ευτυχισμένο το νέος έτος. TTYL (talk to you later)  ;-)

Ο Steve McKee είναι πρόεδρος της McKee Wallwork Cleveland και συγγραφέας του βιβλίου When Growth Stalls: How It Happens, Why You΄re Stuck, and What to Do About It. Θα τον βρείτε στο Twitter και στο LinkedIn

ΠΗΓΗ:   http://www.capital.gr/businessweek/articles.asp?id=1109822